close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

לכו להצביע

אסף גולןיז חשוון, תשעד21/10/2013

שיפור פני העיר, שיפוצה, החייאת התרבות שבה ופעילויות אחרות מקומיות תלויות במישרין בראש העיר ובמועצה העירונית שמכהנת לידו

תגיות:

הבחירות המקומיות בישראל מעולם לא זכו לאותה התלהבות ומתח שמרכזות הבחירות לכנסת. העובדה שלא מדובר בנושאים מדיניים ועתיד האומה לא יוכרע בהן, הופכת אותן ככל הנראה לפחות אטרקטיביות בעיני אזרחים רבים ויעידו על כך אחוזי ההצבעה הנמוכים באופן דרמטי ביחס לאחוזי ההצבעה לכנסת. מדובר בטעות אופטית קשה שפוגעת באופן משמעותי בכולנו ללא קשר לעמדתנו הפוליטית.

מערכות הבחירות האחרונות לכנסת הוכיחו שוב ושוב כי ההבדלים המדיניים בין שמאל לימין בישראל הם ברוב המקרים סמנטיים בלבד כשהסכם שלום ממשי עם הפלסטינים, להבדיל מעוד שיחות או מו"מ עקר עם אבו מאזן, או עם

מדינה ערבית אחרת ממש אינם על הפרק כרגע בצורה רצינית. למרות המחלוקת הציבורית הקשה בישראל בשאלת על עתיד ההתיישבות ביו"ש ומעמדם של תושבי הארץ הפלסטינים, היכולת שלנו לקבוע באמת את עתידנו תלוי בכמות משתנים עצומה שאין לה אפילו לא קשר זעיר אל הפתק ששמנו בקלפי. זה לא סוד שעד היום ניסו רוב הממשלות להגיע להסכם עם נציגי הרשות וכשלו בכך שוב ושוב אפילו כשהיו מוכנים להציע ויתורים מרחיקי לכת וחסרי תקדים כפי שהציעו בשעתו אהוד ברק ואהוד אולמרט.

לעומת זאת שיפור פני העיר, שיפוצה, החייאת התרבות שבה ופעילויות אחרות מקומיות תלויות במישרין בראש העיר ובמועצה העירונית שמכהנת לידו. מבחינה זו דווקא במישור המקומי יש המון כוח לאצבע שלנו ולפתק בקלפי. מדובר בכוח שבאמת יקבע את עתיד החינוך של ילדינו ואת הסביבה בה הם יחיו.

לכן דווקא ההצבעה לרשויות המקומיות היא אחת הפעילויות המשמעותיות ביותר שדרכן רוב האזרחים במדינה יכולים באמת להשפיע על הסביבה הקרובה אליהם בצורה מיידית. זו הסיבה מדוע אסור להתעצל ולדחות את ההצבעה הזו אלא למלא באמת את החובה האזרחית הזו. מדובר במעשה ממשי בעל כוח רב יותר ממה שאנו מייחסים לו והגיע הזמן שנתייחס אל הכוח הזה ברצינות. שהרי אם לא נצביע ולא נשפיע לא נוכל אחר כך להתלונן באמת על תפקוד ראש העיר ועל המחדלים הרבים שמתהווים בסביבה המיידית שלנו. משום כך ראוי שכל אזרח ישראלי ישתתף בבחירות המקומיות ויגלה אחריות ממשית למקום בו הוא חי. גילוי אחריות זה הוא השלב הראשון ביחס לגילוי אחריות כולל יותר ביחס לחברה הישראלית ומי יודע אולי דרכו גם נצליח להחזיר לעצמנו לפחות חלק מהסולידריות החברתית שאבדה לנו.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה